Blogovanje: Da li je Hip Hop novi turbo-folk? by Frenkie

Već u par navrata sam se našao u situaciji gdje sam morao da branim muziku kojom se bavim. Kao što kaže legendarni američki komičar Chris Rock: „Volim hip hop al’ sam se umorio braneći ga“. Generalno, među ljudima vlada stav da je hip hop novi, odnosno američki turbofolk. To i nije daleko od istine ali samo ukoliko gledamo površinski, to jeste na „mainstream“ dio te scene. Kada bi recimo preveli jedan tekst od popularnog 50 Centa, vidjeli bi da između njegovih i tekstova Mile Kitića ili nekog drugog člana Grand crew-a nije prevelika razlika. Nakit, novac, alkohol i narkotici, auta i nasilje su redovne teme koje obrađuju i jedni i drugi. No najpopularnija, među svim temama, i kod jednih i drugih su svakako žene. Način na koji oni pišu o svojim odnosima sa djevojkama, podsjeća na cirkus kojeg svakodnevno gledamo u španskim, ili u zadnje vrijeme, popularnim, turskim sapunicama.

Ona ga je prevarila, ostavila, želi ga samo zbog njegove slave i novca; on je vara, ima drugu dok je na turneji, muva se sa njenom najboljom prijateljicom ili obratno – sve su to segmenti scenarija kojeg smo već gledali ili slušali. Kratko rečeno: patetika. No, tekstovi nisu jedina korelacija između ovih muzičara „lahkih nota i plitkih rima“. Njihovu vezu u zadnje vrijeme dodatno učvršćuje i muzika, te oni danas ne obrađuju samo iste teme nego i zvuče slično.

Otkad je dirty south (popularni pravac u hip hop-u, koji je kao što samo ime kaže došao sa juga Amerike), privukao velike mase američkih klinaca, proširivši se kasnije  i na Evropu, te otkad je hip hop počeo da poprima sve više elektronskih elemenata (semplovanje dance šlagera iz devedesetih, kao i sve češće korištenje raznih „zujalica“ koje podsjećaju na jeftine zvukove starih sintisajzera),ubrzao se njegov tempo, tako da danas sve više zvuči kao „house-rap“ i „ringtone melodija“, a sve manje kao rap. Pojavom auto-tune-a (ili kako ga ja zovem Cher- efekat, koji se stavlja na vokal pjevača),ova dva muzička žanra sve više počinju da liče jedan na drugi. Stoga bi danas teško bilo prepoznati da li vozač u autu sluša Grand pulene ili Puff Daddija. Čak i na našim prostorima danas imamo nove klince koji javno priznaju da je njihova muzika mješavina hip hop-a i narodne muzike. Pojavila se jedna cijela generacija mladih Đoganija, koji u strofama repaju a tokom refrena čujemo djevojku koja pjeva ( u narodu zvani) narodnjak. Što je najgore, ideju da spoje hip hop i turbofolk nisu prvo imale izdavačke kuće, koje su izračunale da bi to imalo prolaza kod publike, nego su to ideje pomenutih klinaca. Nakon što su noćima obilazili razne klubove i zapazili da kada se raja napije, DJ izvrti hip hop blok, te krenu narodnjaci, shvatili su da odmah mogu spojiti ta dva pravca u jedan. Tako da danas imamo nešto što bi mogli nazvati  turbo – rap – folk!

Mainstream hip hop je danas u svijetu postao ono što je turbo folk u devedesetima bio i ostao kod nas: muzika za ispiranje mozga, odnosno najjače oružje kojim se narod održava glupim. Ta muzika je soundtrack za Big Brother i Farma generaciju, koja čita samo plakate zalijepljene na ulazu u diskoteku narodne muzike. Vrijednosti koje se klincima preko ovog muzičkog žanra nameću su: materijalizam i sex. Ako nemaš para, veliku kuću sa bazenom, najnoviji auto, skupi sat i mobitel nećeš imati zgodnu ženu koja liči na porno glumicu i automatski nisi niko i ništa. Ako ne varaš svoju djevojku nisi igrač, ako u klubu ne piješ određeno piće i ne trošiš puno novca, onda si klošar. Poruke koje je hip hop imao u svojim počecima, kada je ta muzika bila oružje mladima iz predgrađa i geta, pomoću kojeg su iznosili svoje nezadovoljstvo i bunt su valjda usput nestale. Muzika koja je prije zagovarala ravnopravnost i ljudsku slobodu – danas je najobičniji kič i šund. Najgore od svega toga jeste činjenica da se danas ja, kao i sve moje kolege koje pokušavaju u svojim pjesmama da kažu nešto od gore navedenog, napišu tekst koji ima smisla i poruku, smatramo kao da smo smiješni, nismo u fazonu i totalno smo out. Da li je to danas zaista tako? Naravno da nije. Danas da bi čuli dobar hip hop morate, baš kao i kod svih drugih muzičkih žanrova, zagrebati i potražiti malo dublje. Morate ugasiti MTV i sve te kvazi muzičke kanale i upaliti internet. Neću vam sada nabrajati imena koja bi trebali pronaći i poslušati, istraživati trebate sami. No ako baš inzistirate, počnite sa: fmjam.

15 Replies to “Blogovanje: Da li je Hip Hop novi turbo-folk? by Frenkie”

  1. Samo bih dodao da razlog zbog čega današnji hip-hop,poznat i kao new school,ima tu formu koja je jako slična turbo folku,jest taj što su predstavnici old school hip-hopa ili repa,živjeli taj život o kojem su repovali u svojim pjesmama,dok predstavnici new school-a taj život ne žive tj. oni nisu takve osobe kakve se predstavljaju u svojim pjesmama.Većina njih ima izmišljene biografije koje su napucane sa kojekakvim gang bekgraundima,a sve iz razloga da bi se publika koja ih sluša mogla identifikovati sa njima,i ovakav pristup je i doveo do pada kvaliteta ovog muzičkog žanra,jer izvođači lažu svoje fanove sve zarad dobre prodaje albuma.

  2. Lik koji u svom objavljenom versu kaze “… rov, jebo te hljeb i grob”, i koji sam ima rimovanje na nivou jednog osnovca prica o buntu u txtovima i kvaliteti istih. To je meni presmijesno jednostavno…

    1. Anonim brate, jesil’ ti toliko glup il’ se samo praviš? Pošto se to spominje u Diversidad pjesmi znam da je frenkievo, osvrni se malo oko sebe i pogledaj ostale repere na BH sceni i razmisli ko je taj ko Hip Hop drži živim na ovim prostorima. Preslušaj ostale pjesme pa malo prokontaj da li si upravu? Da nije bilo Ede Maajke, Frenkie ne bi bio to što jeste, ali da nije bilo Frenkia, mislim da Edo ne bi mogao sam održati tu Hip Hop scenu. Znači na balkanu ih, hajmo reći svi, smatraju najjačim, uključujući i Marchela, s toga mislim da si pametniji kad šutiš!! ..a za ovog dole poslije tebe nemam komentar jer očito ne zna gramatiku i maternji jezik.

  3. Furaju se na žene
    Drago kamenje i prstenje
    Moćne felge, moćne pičke
    Moćne kuće, ko će više

    To je iz edine pjesme,i dobro je reko.

    Frenkie ovo je sve istina sto si napiso,sluso sam 50 centa i takve a sad mi se gade

  4. svaka cast na ovome sto je se reklo sta danas svijetu predstavlja muzika opcenito ne samo hip hop— sve je to jos davno rekao ICE-T ´94-te na albumu Home Invasion — Question & Answer — i danas kad se neko iz stare skole izjasni o toj novoj skoli i tim dance beat-ovima uz textove tipa ja sam supermen letim kao supermen bla bla bla ( valjda neko prepozna na koga sam mislio) onda je to kao neki diss i disrespect za njih sto je jednim dijelom opravdano al budimo realni danasnji svijet vise gleda zaradu u svemu sto radi neg da to cini iz ljubavi prema samoj muzici i hip hop-u kao nacinu zivljenja. I wouldn´t be here today if the old school didn´t pave the way !

    http://www.youtube.com/watch?v=h6ol_JDHWJg

Leave a Reply